19/08/2022

Online Nyheder

Online Nyheder

Få de bedste resultater af din træning med kreatin

Kreatin

Mange undersøgelser har vist, at man vil opleve bedre resultater, hvis man tager kreatin. Man får derfor mest ud af sin træning, hvis man bruger kreatin og tilføjer til ens kost. Man vil gerne have så meget som muligt ud af sin styrketræning, hvilket også er grunden til at kreatin er så populært i dag. Rigtig mange bruger det aktivt til at forbedre deres træning ved at indtage kreatin. Se mere på only approved.

Sådan fungerer kreatin

Kreatin fungerer kemisk set ved, at det bliver produceret i kroppen. Herefter binder det sig til muskelcellerne i fosfatgrupper. Disse bindinger er ekstremt energirige. Hvis man kan bryde disse bindinger, så vil energien blive frigivet og kan nu bruges af kroppen. De her fosfatgrupper bliver brudt ved en proces som kaldes hydrolyse. Her frigives en eller flere bindinger og udløser så helt vildt meget energi. Denne energi kan så bruges til hårdt muskelarbejde, som man ofte ser i styrketræning. Det er derfor det oftest bruges af personer, som styrketræner rigtig meget. De kan på den måde præstere bedre.

Hvad med alle bivirkningerne?

Så snart man høre om kreatin, og alle dets fordele, så kan man ikke undgå at tænke på alle de bivirkningerne som følger med til alt det gode. Det er dog vigtigt at vide, at der ikke er nogen bivirkninger ved brugen af kreatin. Der er lavet rigtig mange studier og undersøgelser som slår fast, at der ingen bivirkninger er ved kreatin. Det er selvfølgelig meget positivt. Kreatin er et af de mest undersøgte kosttilskud og der er lavet uendelig mange projekter, artikler, studier og undersøgelser om stoffets og dets funktioner.

Kreatin

Brug kreatin som et kosttilskud

Kreatin bruges i dag af rigtig mange som et kosttilskud. Det er yderst populært, da det har rigtig mange fordele ved sin brug. Derudover er der heller ingen bivirkninger, hvis man benytter sig af kreatin som et kosttilskud. Det er dog stadigvæk vigtigt, at man ligesom med alle andre tilskud, har respekt for det. Det betyder, at man ikke må tro det kan erstatte dele af ens kost, men det blot er et tilskud, som man tager for at være helt sikker på at få nok af stoffet.

Hold din træning ved lige for at få de bedste resultater

Det er vigtigt, at hvis man begynder at træne, at det ikke bliver sådan noget halvt noget. Hvis man ikke holder fast i sin træning og træner kontinuerligt, så er det meget begrænset i forhold til resultater. Man vil generelt set få meget bedre resultater, hvis man kommer afsted et par gange i ugen fast. Det kan man blandt andet gøre ved at finde en træningsmakker, som man kan træne sammen med. På den måde kan man hjælpe hinanden med at komme afsted på de dage, hvor ingen har lyst. Hvis man gerne vil træne alene, så kan man også lave faste tidspunkter, hvor man altid skal træne. Det hjælper mange at have en fast rutine.