27/05/2020

Online Nyheder

Online Nyheder

Lad dit brand blive husket for noget særligt

brand strategi

Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan planlægge deres markedsføringsstrategi. Det handler i bund og grund om at få skabt opmærksomhed på virksomhedens brand. Dette er oplagt at gøre på en måde, som stemmer overens med produkt og værdier.

Brand Activation er en moderne markedsføringsstrategi, som giver kunden mulighed for at interagere med det specifikke brand. Det kan være i form af events eller andre måder, der aktiverer kundens generelle oplevelse af brandet.

Læs med her og få viden om, hvordan Brand Activation kan bruges i en virksomhed.

Uendelige muligheder

Der er uendelige muligheder indenfor Brand Activation. De sociale medier gør det muligt at komme ud med sit brand og budskab. Ikke kun fysisk, men også online med stor rækkevidde. Da der ikke er mange begrænsninger indenfor mulighederne med Brand Activation, kan det være en stor opgave for en virksomhed at få lavet en konkret plan.

Citrusmedia kan hjælpe med at gå fra en god idé til et gennemarbejdet og konkret koncept. Citrusmedia kan bidrage med alt lige fra udvikling til eksekvering. Det afhænger blot af den enkelte virksomheds behov.

aktivering af brand

Fra ide til praksis

Her gives 3 forskellige eksempler og ideer til, hvordan Brand Activation kan bruges, som markedsføring af en virksomheds brand.

Event marketing

Denne metode er ofte brugt og meget typisk indenfor Brand Activation. Ved at afholde et event skabes der både markedsføring før, under og efter eventet.

Sociale medier er et vigtigt led i event marketing. Det kan eksempelvis bruges til at invitere eller skabe opmærksomhed omkring eventet. Interaktionen starter derfor allerede inden eksekveringen.

Under eventet er det en god idé at tage en masse billeder, som kan bruges undervejs til at skabe opmærksomhed. De kan dog også bruges efterfølgende til markedsføring.

Denne form for markedsføring strækker sig altså langt ud over et enkelt event. 

Sampling marketing

Det kan være svært som virksomhed at være ny på markedet og skulle introducere et produkt. Det kan være, at lignende produkter hos andre virksomheder har oparbejdet stor loyalitet. Ved at benytte sampling marketing kan man skabe kendskab til produktet ved at uddele vareprøver.

Dette taler direkte til mange af kundernes sanser og skaber en vedvarende bevidsthed i lang tid. Kunden får produktet med hjem og bliver derfor konstant mindet om brandets værdi i en kortere eller længere periode.

Oplevelsesmarketing

Helt konkret lægger oplevelses marketing op til at give produktets målgruppe en oplevelse, som får dem til at huske og genkende det specifikke brand. Et grundlæggende element er overraskelse, som kan skabes gennem humor eller ironi. Det er vigtigt, at alle sanser stimuleres, særligt lugtesansen skaber følelser, som lagrer oplevelserne i hukommelsen.

Alle elsker at føle sig værdifulde, så ved at involvere kunderne skaber man også et helt særligt bånd mellem dem og brandet. Herudover kan det skabe en unik oplevelse at inddrage de lokale omgivelser. Her kan kunderne påvirkes ved den omgivende natur eller kultur. Der vil skabes en tryghed i introduktionen til det nye, som kan udnyttes af virksomheden.